هفت انتظار مشتری که حتما باید برآورده کنید

  • من را بشناس: اطلاعات و داده‌های مشتریان در هر تعاملی باید به صورت یکپارچه ذخیره شود تا در تعامل بعدی مورد استفاده قرار گیرد. این سابقه نباید با تغییر کانال تماس از دست برود. اگر مشتری در یک نمایندگی در شهر تهران با شما مذاکره داشت، باید بتواند همان مذاکره را در نمایندگی شهر شیراز ادامه دهد.

  • کانال ارتباط موبایلی: حدود ۷۰% از مشتریان ارتباط متنی را به ارتباط کلامی ترجیح می‌دهند و به همین دلیل کانال ارتباطی موبایل یک الزام برای همه کسب و کارها شده است. این کانال موبایلی می‌تواند یک کانال تلگرامی، یا یک اپلیکیشن اختصاصی شده برای کسب و کار شما باشد تا سفارش‌ها و تماس‌ها از طریق آن انجام شود.

  • اجازه بدهیم خودم انجام دهم: نزدیک به ۷۲% از مشتریان، خدمات سلف سرویس را به خدمات از قبل آماده شده ترجیح می‌دهند. واقعیت این است که رضایت مشتریان در خدمات سلف سرویس افزایش پیدا خواهد کرد.

  • در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید: امروزه اکثر مشتریان در صفحات شبکه‌های اجتماعی سازمان‌ها، پیشنهاد می‌دهند، شکایت می‌کنند، درخواست کمک دارند و مهمتر از همه، از نظر بقیه مشتریان درباره محصول یا خدمت شما اطلاع پیدا می‌کنند. این سادگی و در دسترس بودن ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند یک جذابیت برای برند شما ایجاد کند. بنابراین اصلا از آن غافل نشوید.

  • همیشه در دسترس باش: شاید شما هم اسم خدمات ۲۴*۷ ( خدمت رسانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته) زیاد شنیده باشید. مشتریان نمی‌خواهند به ساعت کسب و کار شما محدود شوند. زندگی در حال حرکت است و آن‌ها هم در حال رسیدگی به آن هستند. بنابراین سعی کنید همیشه در دسترس باشید و در ساعت غیر اداری نیز بتوانید پاسخ مشتری را بدهید.
  • به من در صرفه جویی وقت کمک کن: مشتریان دوست ندارند برای پاسخ یک ایمیل ساده سه روز منتظر بمانند. برای رسیدگی به دنیای ماشینی امروز، زمان بسیار کم و صبر مشتریان هم کمتر شده  است. برای کارهای ساده، فرآیند رسیدگی را کوتاه کنید.

  • من را به روز نگه دار: مشتریان پر و پا قرص شما دوست دارند اطلاعاتشان درباره محصولات و خدمات شما به روز و حتی جلوتر از زمان حال باشد. سازمان ها باید همواره مشتریان خود را از محصولات جدید و خدمات آتی با خبر کنند. این کار صرفا با یک خبرنامه الکترونیک و یا راه اندازی وبلاگی ساده امکان پذیر است.

Some More Cool Projects